تزریق ژل
لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن تغییراتی در آن به وجود می آید. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

مراقبت های لازم برای تزریق ژل لب
بعد از تزریق ژل لب ، چون خون رسانی در آن زیاد است احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از این حادثه چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید از کمپرس یخ استفاده کنید و داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا ۳ و مسکن هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید. در لب یک شبکه عصبی وجود دارد که بسیار قوی است. برای اینکه به دلیل وجود این شبکه عصبی درد در حین تزریق ژل ، فرد را اذیت نکند از بلوک عصب سه قلو استفاده می کنند. این بی حسی به مدت ۴۵ دقیقه اثر خود را روی لب حفظ می کند به همین دلیل در هنگام خوردن غذا ممکن است دچار گازگرفتگی شوید و به لب آسیب بزنید. در این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا بی حسی از بین برود.

در روز اول بعد از تزریق ژل لب یک سری نکات هستند که باید رعایت کنید تا لب شما دچار تورم، التهاب و خون مردگی نشود. بعد از تزریق ژل لب از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید و در گرمای شدید قرار نگیرید. همین طور مصرف نوشیدنی های الکی می تواند باعث التهاب و تورم شود.

پرطرفدارترین تزریق ژل در تزریق لب
هیالورونیک اسید ژلی است که برای تزریق ژل صورت به کار می رود. این ماده در الاستین پوست و همین طور در ذجاجیه چشم وجود دارد که وظیفه حفظ آب را برعهده دارد. یکی از دلایل تغییر حالت لب ها با بالا رفتن سن، کم شدن هیالورونیک اسید است. ماندگاری ژل های هیالورونیک اسید ۶ ماه الی یک سال است که بعد از آن به دلیل جذب طبیعی، تزریق آن باید تمدید شود. اگر بعد از تزریق ژل از نتیجه راضی نبودید با تزریق یک آنزیم وضعیت لب شما به حالت اول بر می گردد که این یکی از مزیت های این نوع ژل است.